Wege burgery z pieczonym bakłażanem

Wege burgery z pieczonym bakłażanem, z sałatą lodową, czerwoną cebulą oraz sosem koperkowym i paprykowym
Wege burgery to pyszny sposób na bakłażana! Dlatego zamiast smażyć na patelni w panierce, można go upiec, będzie równie smaczny, a zdecydowanie zdrowszy i mniej nasączony tłuszczem. Przede wszystkim tak upieczone bakłażany mogą być wegetariańskim "kotletem" do wege burgerów. Poniżej znajdziesz krótki przepis na wege burgery z pieczonym bakłażanem, z sałatą lodową, czerwoną cebulą oraz sosem koperkowym i paprykowym. Przeczytaj go koniecznie!

Zacznijmy jednak od składników, które będą niezbędne do przygotowania wege burgerów z pieczonym bakłażanem, z sałatą lodową, czerwoną cebulą oraz sosem koperkowym i paprykowym. Do zrobienia czterech porcji wege burgerów z pieczonym bakłażanem, z sałatą lodową, czerwoną cebulą oraz sosem koperkowym i paprykowym(jedna porcja ma 542 kalorie) musimy zaopatrzyć się w: cztery bułki hamburgerowe, dwa duże liście sałaty lodowej, jedną łyżkę szczypiorku, 1/2 czerwonej cebuli, jednego pomidora. A także aby przygotować pieczone plastry bakłażana potrzebny będzie nam: jeden bakłażan, półtorej łyżeczki soli, około 6 plasterków sera koziego lub mozzarelli, cztery łyżki oliwy extra vergine, 1/2 łyżeczki suszonego oregano, opcjonalnie pół łyżeczki płatków chili. Do przygotowania panierki niezbędne będą 2/3 szklanki bułki tartej + 1/3 szklanki tartego parmezanu, natomiast, aby wykonać sos koperkowy: dwie łyżeczki majonezu, 100 gram gęstej śmietany 12%, dwie łyżki posiekanego koperku oraz sos paprykowy: dwie łyżeczki majonezu, cztery łyżki ajwaru, kilka posiekanych liści bazylii.
Gdy zaopatrzymy się w niezbędne składniki, pora na przygotowanie wege burgerów z pieczonym bakłażanem, z sałatą lodową, czerwoną cebulą oraz sosem koperkowym i paprykowym. Najpierw powinniśmy bakłażana pokroić na grube plastry, posypać je solą i odłożyć na 30 minut. Potem dokładnie opłukać pod zimną wodą i osuszyć, a bułkę rozmiksować w melakserze razem z tartym parmezanem lub po prostu wymieszać, wsypać do jednego talerza.

Następnie do drugiego talerza wlać oliwę, dodać pieprz i oregano oraz płatki chili jeśli ich używamy. Potem bakłażany obtoczyć najpierw w oliwie, następnie w mieszance bułki i parmezanu, układać na blaszce do pieczenia wyłożonej papierem i piec przez 30 minut w piekarniku nagrzanym do 200 stopni C. Gdy to zrobimy to musimy na bakłażanie położyć ser kozi i zapiekać jeszcze przez około 5 minut aż ser się roztopi. Następnie należy sałatę opłukać, posiekać, wymieszać ze szczypiorkiem, doprawić solą i pieprzem. Potem trzeba cebulę pokroić na cienkie plasterki, doprawić solą. Należy zrobić także sos koperkowy i paprykowy: wymieszać składniki w oddzielnych miseczkach. Potem musisz bułki przekroić na pół i podgrzać w piekarniku (np. z funkcją grilla) lub opiec na patelni grillowej, natomiast na dolnej połówce rozsmarować sos koperkowy, dodać sałatę i cebulę, ułożyć pieczonego bakłażana, plasterek pomidora, przykryć drugą połową bułki posmarowanej sosem paprykowym i podawać. Poza tym upieczone plasterki bakłażana można przechowywać w lodówce, a także można dodawać je do sałatek i komponować z nimi zestawy lunchowe do pracy. I gotowe! Smacznego!

Na naszej stronie znajdziesz pyszne i zdrowe przepisy na dania gorące i desery. Zapraszamy do czytania :)

Kontakt

kontakt@rekuperacja.pl

Galeria

Social media