Zdrowe naleśniki jaglane z cukinią, szparagami, szynką i serem

Jak naleśniki to najlepiej takie z tartą cukinią, szynką, serem... podsmażane na patelni na chrupiąco. Chyba każdy z nas uwielbia smaczne i zdrowe naleśniki, do wyboru: jaglane, gryczane lub bezglutenowe. Ich ogromnym plusem jest to, że można je usmażyć na kilka sposób, w zależności od tego jakie mamy składniki i ile czasu na przygotowanie. Warto wspomnieć także tym, że naleśniki z mniej typowych mąk jak jaglana czy gryczana świetnie nadają się na naleśniki wytrawne. W dodatku po podsmażeniu są bardzo chrupiące i bogate w smaku. Poniżej znajdziesz przepis na zdrowe naleśniki jaglane z cukinią, szparagami, szynką i serem. Przeczytaj go koniecznie!

Zacznijmy jednak, od tego, bez czego nie wyjdzie nam żadne danie: od składników! Jeśli chcesz przyrządzić zdrowe naleśniki jaglane z cukinią, szparagami, szynką i serem to koniecznie musisz się zaopatrzyć w takie składniki jak: około 150 gram tartego sera (koziego, goudy, mozzarelli lub cheddara), dwie łyżki oliwy extra vergine, 150 gram szynki (suszonej, pieczonej lub gotowanej), szczypiorek, jogurt grecki, 8 naleśników na przykład jaglanych, gryczanych czy bezglutenowych, jeden pęczek szparagów, jedna mała cukinia (300 gram), 1/2 cebuli, jeden ząbek czosnku, 1/3 łyżeczki suszonego tymianku lub łyżka świeżych listków. Taka ilość składników pozwoli nam na przygotowanie czterech naleśników jaglanych z cukinią, szparagami, szynką i serem.

Gdy już będziemy mieć w naszej kuchni wszystkie, niezbędne składniki to najwyższa pora wciąć się za przygotowanie naszych naleśników jaglanych z cukinią, szparagami, szynką i serem. Najpierw musimy szparagi umyć, odłamać twarde końce, a potem pokroić je na cienkie plasterki. Następnie należy cukinię (razem ze skórką) i obraną cebulę zetrzeć na tarce o grubych oczkach. Gdy to zrobimy to trzeba rozgrzać dużą patelnię i wlać oliwę, gdy będzie gorąca włożyć wszystkie warzywa: szparagi, cukinię, cebulę i drobno starty czosnek. Wszystko należy smażyć przez około 10 minut co chwilę mieszając. Następnie należy doprawić solą, pieprzem, tymiankiem. Pamiętaj także, że na koniec na patelni nie powinno pozostać już płynu.

Potem należy położyć naleśnik na rozgrzanej patelni, posypać tartym serem, położyć plasterek suszonej szynki (lub pokrojoną w kosteczkę szynkę gotowaną), wyłożyć trzy łyżki nadzienia ze szparagami, znów posypać serem. Następnie powinieneś złożyć naleśnik na pół przy pomocy łopatki, lekko docisnąć i smażyć przez około 1 - 2 minuty aż spód się zrumieni, najlepiej pod przykryciem. Potem trzeba przewrócić na drugą stronę i powtórzyć smażenie. Pamiętaj, że ser powinien się roztopić i nieco złączyć nadzienie. Wszystko należy posypać szczypiorkiem i można podawać danie z jogurtem greckim. I gotowe! Smacznego!

Na naszej stronie znajdziesz pyszne i zdrowe przepisy na dania gorące i desery. Zapraszamy do czytania :)

Kontakt

kontakt@rekuperacja.pl

Galeria

Social media